fredag, maj 25, 2007

vad jag gjorde.

Efter jobbet tog jag en korv vid stadshuset, alltså vid sidan av stadshuset som är en av mina favoritplatser. Där började min vandring. Jag gick skitlångsamt genom alla stadsdsdelar, vasastan, kungsholmen, över västerbron. Där började det skymma. Jag gick genom parker, satt på bänkar, jag var inte rädd trots att jag satt ensam i högriskområde för gangbangs. Jag träffade tre kickersbrudar och stirrade dem stint i ögonen, de kunde kickat mig, plockat mig, dödat mig. Gör det då, tänkte jag. Det är lika bra.

Jag ringde folk jag kände. Jag vinkade till dem från gatan, gav en blomma till Sexy ass i Hornstull. Jag fick även komma upp på te i en annan del av söder. Sedan fortsatte min vandring.
Jag gick till min finaste plats på Brännkyrkagatan, i gamla stan stötte jag på Benny Andersson i en gränd. Han visslade och jag sjöng. Han hade en fet bil på torget. Efter det satt jag på en bänk på skeppsbron, det var midnatt då.

Det var vad jag gjorde.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du skulle kommit hem till mig!

25 maj, 2007 17:27  
Anonymous Anonym said...

ja, jag skulle väl det.

25 maj, 2007 18:37  
Anonymous Anonym said...

I hope your mother doesn't read this...

27 maj, 2007 17:58  
Anonymous Anonym said...

Här kommer ett boktips...känns som om den kunde vara något för dig..."Tillsammans är man mindre ensam", av Anna Gavalda. Jag hade en fin melodi i huvudet när jag läste den...
Mvh Lili

27 maj, 2007 21:46  
Anonymous Anonym said...

Johådå, den är fin. Alla hennes böcker är fina.

Vad ver det för melodi?

29 maj, 2007 10:53  
Anonymous Anonym said...

Valse de la musette...såklart...
Lili

29 maj, 2007 21:17  
Anonymous Anonym said...

i regnet så skulle man behöva ett vykort...jo, så är det...

30 maj, 2007 12:27  
Blogger Samma said...

ok, borde inte legat med the postman, han verkar hålla vykorten borta från min brevlåda...men sola är iallafall här nu

05 juni, 2007 10:26  
Anonymous Anonym said...

haha you wait, det kommer.

05 juni, 2007 11:41  

Skicka en kommentar

<< Home