tisdag, maj 15, 2007

skam.

Vad jag gjorde igår? Jo, bland annat skrev jag ett sms till en sjuk kompis som jag själv tyckte var så fint att jag blev helt tagen och rörd. Typ fick klump i halsen, ville lipa. Inte så mycket för att hon var sjuk, mer för att jag var en så omtänksam och fin person som kunde skriva så fina sms.
Haha, patetiskt, jag vet. Balanserar på gränsen till perverst.

Det är inte första gången jag blir rörd av mig själv. Ibland blir jag rörd för att jag kommer ihåg att ringa farmor exempelvis. Jag blir även rörd när jag spelar känsliga ackord på guitaren. Älskar känsliga ackordföljder. Vill fånga dem, minnas dem, få ned dem på pränt. Men de försvinner i samma stund de klingar ut.

Det finns, som bekant, ett berättarbehov hos människan. Även sina mörkaste rum vill hon blottlägga. Känns mycket bättre nu när jag sagt det till nån. Jag är bara människa.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du skriver hela tiden så genialiskt! Man blir lite knäckt.

15 maj, 2007 21:35  
Anonymous Anonym said...

Var inte så snäll, du kan bli sån.

16 maj, 2007 10:13  

Skicka en kommentar

<< Home