lördag, april 28, 2007

sökes.

Han ska vara fin och lagom lång.
Han ska vara grönögd och skela lite grand.

Han ska vara snäll mot barn och djur.
Han ska vara glad och ha ett konstigt skratt.
Han ska vara stark och lite svag.
Han ska vara blyg och ha en sned tand.

Han ska vara Du.


Hitta denna lilla kontaktannons i en dagbok från 16-årsåldern. Minns inte vem den handla om men det var väl nån jag betraktat på avstånd, dagdrömt om i en vecka eller två. Kärleken var lätt flyktig på den tiden, en liten fågel som landade i ens hår en kort stund. Nu är den mer en elefant som vill sätta sig på en, krossa alla ens ben, utplåna en.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så sant. "...en elefant som vill sätta sig på en, krossa alla ens ben, utplåna en." Du har en enastående förmåga att sätta ord på sinnestillstånd och känslor. Beundrar det. Mycket.

30 april, 2007 10:12  
Anonymous Anonym said...

vad jobbar du med egentligen? är du kristen på riktigt eller hör det till din mystiska jargong att tala om gud i himlen osv? jag tyckte inte att du verkade religiös i början av din blodge? Hursomhelst; du är fantastisk.

01 maj, 2007 16:03  
Anonymous Anonym said...

Jag jobbar på en kyrkoexpedition. Jag har vart deeply religous hela tin, men kanske extra mycket nu? Ibland är livet sådant att man behöver sin himmel att hålla fast vid, själva tanken på den är trösterik.

02 maj, 2007 11:20  
Blogger Lovisienstadt said...

anonym: hur verkade hon inte religiös?

09 maj, 2007 00:10  
Anonymous Anonym said...

I den traditionella bemärkelsen? Bilden av den? Dunno, vet bara att jag tror, jag tror på sommaren.

10 maj, 2007 18:30  

Skicka en kommentar

<< Home