fredag, april 27, 2007

Losing my religion

Har börjat dricka treo i vinglas. Det är festligare så. Om du undrar om jag är addicted så kan jag bekräfta att det är så. Dåligt. Borde åka till rehab på avgiftning. Typ ett kombinerat rehab/spa, så som det verkar vara i Hollywood. När typ Lindsey Lohan och andra meningslösa hollywoodtyper (inner voice: hallå erina, ingen människa är meningslös, minns att du jobbar i kyrka) -ignoring inner voice- åker till rehab tror jag bara de är på ett spa och gottar sig och skiter i att festa typ. Det är rehab. Retreat är lite som rehab. Jag tog treo vid ett enda tillfälle när jag var på retreat. Det kändes bra. Och jag drack ingen cola. Endast rom. Skoja.

Så trött på att allt man gör i livet gör man för att boosta sitt ego. Det börjar bli enformigt. På tal om just inget.

Idag skjuter jag en inre salut för min exsvägerska Amy, som är den finaste svägerska jag nånsin haft. Hon fyller år idag. Dessutom är hon på smällen. Jag hoppas att hennes nästa unge blir en tjej och att hon döper henne till Erina. Blink, tumme upp. (Sa ju att jag är gubbe, gubbar gör så.)

Happy spring!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej, nej, nej, Treo måste bort, fatalt för alla inre organ och de små tarmludden. Vetekudde med lavendelolja in. Måste också säga att jag tycker russinleken verkar härligt förvirrande - mycket Ionescu över det hela. Ska pröva själv med dottern imorgon. God sömn önskar E1 (ja, jag förkortar min signatur i fortsättningen med tanke på den bibliska konnotationen. Det kan bli overload enär du är religiös. Du får tänka på att jag ändå är namnad efter den första kvinnan)

27 april, 2007 22:33  
Anonymous Anonym said...

Haha! E1 är ett förträffligt namn, inte bara för det tankarna till bananer i pyjamas (B1 & B2), det minskar även trycket på dig som roalmodel. Som tröst kan jag säga att jag tror inte bara på skapelsen, jag tror även på evolutionen.

Naturligtvis har du rätt. Måste ge upp treo för gott.

Alltså, jag minns inte reglerna för russinleken, fråga din dotter så kanske hon minns.
Happy Valborg önskar jag dig och de dina!
/E2

28 april, 2007 13:10  
Blogger E1 said...

Och kolla,inloggad som det också. (Så slipper du nanosekunden av "shit, en anonym som vill säga något dumt".) Väl att du tror på evolutionen ävenledes, bra kombo med Gud, extra allt om man säger så, haha - Glad Valborg önskar även jag i kylan

28 april, 2007 13:22  
Anonymous Anonym said...

Kära E1, är det som jag tror kan du nog länka någon helt annanstans. Men ok då. Det får väl räcka för nu.

28 april, 2007 14:01  
Blogger E1 said...

Ja, det där fattar jag inte alls, länka någon helt annanstans ? Vad är det du tror ? Vadå räcka för nu ? E1

28 april, 2007 22:14  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att du skriver i ett annat forum. Rätta mig om jag har fel.

29 april, 2007 16:36  
Blogger E1 said...

Nej nej - det gör jag inte. Din blogg är faktiskt den enda jag läser och kommenterar. Men det låter vådligt intressant att jag kanske har en som är som jag därute i världen. En spegelE1:a med samma stil som jag - mystiskt.

29 april, 2007 17:22  
Anonymous Anonym said...

jamen du skriver väl själv?

29 april, 2007 19:08  
Blogger E1 said...

Jepp, jag är skribent, skriver för bröd vilket innebär reklam, PR etc. Är just nu inne i en period där jag försöker hitta en annan ton, en nyans i mitt skrivande. Går ju inte alls, haha, så jag läser dina utmärkta alster istället.

29 april, 2007 19:21  
Anonymous Anonym said...

För jag har trott att du är en annan eva jag varit i kontakt med, men då vet jag att du är din egen eva.

02 maj, 2007 11:08  

Skicka en kommentar

<< Home