tisdag, april 24, 2007

där bränner jag mitt brännvin själv och kryddar med johannes ört

Om sommaren. Just när vinden lagt sig, i gränslandet mellan eftermiddag och kväll. Att bada då. Det är det ljuvligaste.

Skulle vilja hyra ett hus, i en skärgård, vid en kust, var som helst. Vara där i flera veckor, bara jag. Så kunde folk komma och gå som de ville. Regniga dagar skulle jag läsa. Skriva lite. Öva gitarr.

Läser just nu en diktbok som är så bra att jag får svindel, mår illa, det svartnar för ögonen. God litteratur har den effekten på mig.

Även regniga dagar skulle jag bada.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har inte sagt något på ett tag för att jag varit i Paris och di franske är inte helt på g m Internet. Om man säger. Dock, vankade förbi Notre Dame och slängde dig en tanke ty du verkar religiös - det är inte jag men ej knusslig. Märkligt nog sammanföll det med ditt båthaveri. Vore jag inte ateist så blev jag ändå lite andlig där i alla fall. Ellr något. Eva

24 april, 2007 20:29  
Anonymous Anonym said...

Vilken bok?????

25 april, 2007 08:40  
Anonymous Anonym said...

En av Christine Falkenlands tidiga, kommer ej ihåg titeln, läser flera böcker samtidigt. I somras åkte jag förbi en ö med en båt, vid ett båtskjul satt christine och läste. Det var något underbart över det.

Eva. Vad fint att du tänkte på mig när jag nästan gick på grund. Jag är jättereligiös, det stämmer. Jag älskar katedraler i främmande länder, men inte lika mycket som jag älskar bibliotek.

25 april, 2007 10:56  

Skicka en kommentar

<< Home