söndag, maj 13, 2007

blod.

Hallå. Det råder akut brist på blod i städerna, operationer måste ställas in, vi måste ge blood!
Skynda, skynda blodbussar ställs ut lite här och var i sthlm, alla utan hiv samt hepatit c måste sugas ut!

Tänk så fint det vore om man lämnade skitmycket blod som pumpades in i en annan mänska in need på ett operationsbord och sen träffades man och han ba' tack, du räddade mitt liv och man ba' jag vet, varsegod, och sen blev man ihop och man kunde aldrig skiljas åt eftersom ens blod pulserade i ådrorna på den andre. Det kan hända dig.

Men seriöst, gör't.

4 Comments:

Blogger Viktorov said...

Jag halkade ur blodgivningskarusellen efter mina tatueringar. Man måste ju vänta ett halvår efter en sån styggelse. Kanske ska jag ta upp det igen. Var ju typ 3 år sen.

13 maj, 2007 22:53  
Anonymous Anonym said...

Så du har tatoos, min vän berättade igår att det är som en drog, har man en gång gjort en går det inte att sluta fast man vet att det är en styggelse med för många. Samma för dig?

Nu är det hög tid att lämna blod, det är mer spännande att göra det om man har en ovanlig blodgrupp. De blir så glada då.

15 maj, 2007 10:43  
Blogger Viktorov said...

Nja. jag är så mesig att jag inte vågar tatuera sönder mig helt och hållet.
Det hade nog hjälpt till i blodgivandet om jag hade haft en mer exotisk blodgrupp. Som min lillebror, han har värsta freakblodet så de sliter i honom hela tiden, blodcentralen. Ringer honom och så. Mig behandlar de avmätt. Som med en axelryckning. Jag vill också vara viktig!

15 maj, 2007 21:26  
Anonymous Anonym said...

Du är viktig. Men inte lika viktig som kungen, för han har blått blod ju.

22 maj, 2007 13:24  

Skicka en kommentar

<< Home