tisdag, maj 08, 2007

I´m putting all my eggs in one basket

Hej du.
Skickar en liten fé till dig. Tänkte att du kanske behöver ett trollslag i ditt liv. Gudarna ska veta att jag gör det. Behöver hela sagan, endast magi kan hjälpa mig nu. Skulle vilja ha sju dvärgar till vänner och så. Är så trött på de jag har. Skoja. Lovar. Kom igen, jag menart inte.


Idag:Lyssnar på Nina Simone, remixen, det är naturligtvis skithärligt. Lyssar även på Mapei idag, hon är råhärlig, älskar oldschool hiphophurray.


Nuförtin, generellt: Mycket extravaganza, har ej tid för varda, nu är en tid för hägg och syrén, för stadsgryningar när man vandrar hem med skorna i handen.


Politik: Är besviken över resultatet i franska valet, hade vart så mycket trevligare med Ségolène, verkligen. Vill ej flytta dit längre, vill flytta till Finland och Tarja.


Kritik: Min neighbor och vän har satt ned foten igen, visat vart skåpet ska stå. Älskar att bli spankad mentalt av honom, det är nån s/mgrej. Han bara: "Vet du vad du är, jo en hantverkare". Jag ba whut, han fortsatte: "Jomen du kör västa hanverkarstilen, plockar aldrig upp när man ringer, svarar en gång av tio, ringer aldrig tillbaks. Jag hatar sånt!" Jag ba; "Du har rätt. Kill me slow". Han;" "Vet du, jag kommer sluta ringa till dig, du är så himla arrogant." Jag, nu med Göranperssonaktigt smil; "Kommer du inte. Du kommer fortsätta ringa mig i hopp om att jag ska svara, för du vet hur härlig jag är i telefon. Du kan inte låta bli, det är okej, du kan inte rå för det". Han ba hmpf och såg rött, men å, han kommer so ringa mig ikväll.

Solårvår: Å, det går inte så bra. Orkar inte. Spelar mest med säkra kort men losar alltid i slutet. Är ingen gambler, är endast en enkel åskadare vid rouletten. Hade velat vara croupiern, vart den som dealade och hade kontrollen. En gång blev jag själv solåvårad. Inte på pengar, ej heller på emotions. Kände mig ändå berövad på något. Typ stolthet, dignity.

Väderåvind: Igår föll ett våldsamt vårregn, det var underbart. Doften av våt asfalt och nyutslagen syrén dödade mitt veka hjärta bara sådär, alla vårar rymmer den.

Miljö: Har slutat bada badkar, huge sacrifice, tänker på miljön. Jag är inte en hycklare som Al Gore som har pool i trägårn. Och, slutat med t-bana, taxi & buss, använder bara bena nu. Men sällan huvet.

Årets bröllop: OMGWTF! Min kontaktfamilj Rocky & Matt ska gänga sig, jag har inte fått inbjudan! Andra har fått den! Inte jag! Det är mitt fel att de gifter sig! Jag ångrar mig så nu att jag sammanförde dem. De förtjänar inte varann.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du, den kommer, den kommer, inbjudan, håll ut! Den ligger här på bordet och skall postas imorgon...
För övrigt håller jag med dig om besvikelsen över franska valresultatet. Visst hade det varit schysst för världspolitiken med en tjusig fransöska vi runda bordet!

09 maj, 2007 22:36  
Anonymous Anonym said...

Okej, jag tar tillbaks. Ni passar. Ångrar ej att jag serverade er på silverfat till varann.

Läste en politisk analys om att Royal gjort för många tabbar och gått fel väg fram till makten, därför nådde hon inte ända fram.

Sarko passade på att åka ut på lyxyacht för att koppla av efter valet, lämpligt, kommer han verkligen klara det växande missnöjet i Paris förorter? Kommer han klara bönderna? Jag tycker det är helt enormt roligt när de blockerar hela städer med sina traktorer, man måste ändå beundra deras demonstrationsiver.

10 maj, 2007 10:27  

Skicka en kommentar

<< Home