onsdag, maj 16, 2007

my huckleberry friend.

Vi sjunger gamla slagdängor idag, jag och pensionärerna på jobbet. Nyss sjöng jag och Anna duett till fantastiska Tycker inte om dig, håller inte av dig, men jag känner väldig sympati. Så sann text. Så känner man ju för skitmånga. Typ alla. Åh Lill Lindfors, är hon inte den ljuvaste? Jag tycker det.

Sen lyssna vi på Moon river från min dator, den med Audrey Hepburn från filmen Breakfast at Tiffanys. Jag älskart. Både filmen och låten. Är helt säkert på att filmens huvudkaraktär Holly Golightly är förlagan till Carrie Bradshaw. Se den och döm själv.

Längtar tills jag kan sitta på ballen och spela guitar igen, så som Audrey gör i filmen. Min ballkong är rätt sunkig. Har inte tänkt på det förrän nu. Har glömt köpa blommor till lådorna och krukorna. Ska görat denna låånga helg.

Några timmar senare: Nu har jag varit på akuten med Anna. Det var spännande. Jag talte med en handsome hantverkare som slagit sig i benet, samt såg två st goodlooking, medelålders läkare med rich french hair. Skulle vilja bli sjuksköterska och endast arbeta i linneförrådet på St Görans sjukhus.

kolla

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Och jag som vart inlåst i ett linneförråd på St Görans en gång. En oh so osnygg läkare ba "ja vi sätter baklås på dörrarna här så inte patienterna ska gå in där". Jag ba "men soctanterna de lurar ni in utan förvarning minsann". Jag = så close att bli Kungholmens Kaspar Hauser.

16 maj, 2007 20:04  
Anonymous Anonym said...

Ha ha! Du är en sann förebild. Trevlig helg & puss på dig!

16 maj, 2007 20:26  
Anonymous Anonym said...

Fast carry freakin bradshaw skrattade hånfullt åt Big när han spelade henry mancini och moon river för henne innan han stack från Manhattan, which means Holy wins. Carry har ej fattat något och blir således en mkt dålig cover av Ms Golightly. Jag kan ingenting om satc men detta kan jag. Anyways, finaste Erina: har du lyssnat när Morrissey sjunger moon river? Det är mycket vackert. Det är även du. Sjung med.

16 maj, 2007 21:00  
Blogger Lovisienstadt said...

LILL LINDFORS FOR LIFE! Jag lyssnade på hennes skiva Du är den ende imorse, och mådde ovanligt bra. Lill är HOT!

16 maj, 2007 21:59  
Anonymous Anonym said...

Åh hej mina enda vänner!

Anomynous; Jag tyckte allt det var skitfint när Carrie går gatan fram, det faller ett löv och Moon river med Frankie boy spelas. Och, jag tycker även det är underbart samt lite cheesy när Big bjuder upp till nån slags buggdans i sin tomma appartment innan han ska flytta. Härligaste är ju i avsnittet när han tar Carrie till Rainbow room och dansar på ett gammaldags sätt. Jag älskart.

Lovisen; Jag tycker nog Lill är den hetaste i hela sin generation. Oh, och hennes förtjusande sneda framtand som liksom ligger över den andra, det är så fint. Jag har alltid velat ha så bara för Lill har det. (Vet du förresten att hennes älsdre bror heter Stor i förnamn? Lite kuriosa bara.)

22 maj, 2007 11:01  

Skicka en kommentar

<< Home