torsdag, maj 24, 2007

ditt fall.

Var på spelning. Artisten är inte min favorit. Det var många rakade män där. Typ från Vasastan. Det bekräftade mina fördomar om Tomas Andersson Wij. Det var han som var artisten.

Men det var en fin konsert.

Fast jag har så himla svårt för den pretentiöse mannen. Den evigt missförstådde. Den ständigt olycklige. Den egenkäre. Tomas Andersson Wij är den mannen. Ulf Lundell är den mannen. Jag kan vara den mannen.

Efteråt gick vi och uppvaktade en man under en balkong på Mariaberget. Den mannen har dansat med Prince. Idag lyssnar jag på Prince version av Joni Mitchells A case of you. Gud vad jag älskar falsettsång! Älskar Juvelen. Älskar alla i hela världen. Dig också.

Puss!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag gillar falsettsång också. Vapnet och My darling YOU! rekommenderas. puss

26 maj, 2007 20:21  
Anonymous Anonym said...

Jag vet. Samt sir Eric beyond. Jag gillar alla män som sjunger/talar i falsett. Det är något skört och vackert över det.

29 maj, 2007 18:33  

Skicka en kommentar

<< Home