tisdag, augusti 14, 2007

jackie jag tror att jag förstår

Klockan är nu 3.07 på natten. Jag kan inte sova. Min onda, ömma, dumma rygg. Trots upprepade, och ärligt menade försök till att falla i evig dvala. Inte har jag några painkillers hemma heller. Jag dör. Jag avslutar härmed Kennedyserien på blodgen genom att själv dö. Känns som den rätta kennedyandan.

Synd att jag inte berättat deras historia för dig, jag kan typ allt. Jackie gifte om sig fem år efter Johns död. Nye maken hette Aristoteles Onassis och var en grekisk skeppsredare. Även han var en kvinnokarl av rang. Jag läste nyligen en skvallerbok om honom som jag hittade på ett antikvariat. Den var intressangt. Han & Jackie var nog sådär lyckliga. Han var ju gammal och trillade snart av pinn. Jackie flyttade tillbaka till New York, jobbade som redaktör och bodde på Upper East side fram till sin död. Jag skulle kunna döda för att få hennes liv. Förutom att hon födde fyra barn varav endast en överlevde, och förutom att hon hade två sannolikt olyckliga äktenskap, plus att männen dog, plus att hon själv dog lite för tidigt i sextioåråldern. Det hade iallfall varit gött att ha Jackie O´s attribut, elegansen, smaken, jobbet, dräkterna, våningen. Äh gonatt jag ger mig.

PS. Kolla in mannen till höger på bilden. Ja, mycket riktigt är det Usamas pappis. Han ser glad ut. Typ en partykille. Säkert var en han en av dem som stannade kvar längst på festen och som stod för sig själv på dansgolvet och vaggade till tryckarna. Bara i verkligheten barn, bara i verkligheten.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äh, han spelade bouzouki och dansade på bordet.

14 augusti, 2007 11:32  
Blogger E1 said...

Ari var rätt cool på något vis. Snygg, klassiskt grekiskt ansikte, som en staty. I övrigt: väldans bra inlägg. Gillar allt, spec det där om GÅ UR BILEN. Min man och jag vinkar till varandra när vi skiljs åt varje morgon. Och slängkysser. Det är, som du brukar säga, gött.

14 augusti, 2007 20:19  
Anonymous Anonym said...

Ja, det verkar som ni har ett gött äktenskap. Nån ska ju ha det också.

Jag tror Usamas papa är mer traditionell, jag tror han går igång på 80-talshitsen som söm spelas i slutet av kvällen. Rätta mig igen om jag har fel.

14 augusti, 2007 23:58  
Anonymous Anonym said...

Är det inte Beppe???

15 augusti, 2007 05:55  
Anonymous Anonym said...

Kan vara så att det är Pippis pappa som är havets konung och därmed har en när förbindelse till diverse skeppredare.

16 augusti, 2007 11:18  

Skicka en kommentar

<< Home