tisdag, augusti 14, 2007

tack alphonse

Tidigare ikväll satt jag på Centralen i Stockholm, åt en pizzaslice och kände mig oälskad. Det är något med tågstationer, något med flygplatser som rör upp alla möjliga känslor i en. Det känsliga i att bli mött. Och att inte bli det.

Om man är nyförälskad är det skitviktigt att man alltid möter den andre. I alla väder, i storm och hagel. Om man har ett distansförhållande, och lyssna nu barn det här är viktigt, är det av stor vikt att man möter sin älskade när hon/han anländer. Om har man ett vardagsförhållande, dvs ett förhållande där man lever tillsammans sedan många år, är det viktigt att man GÅR UR BILEN och möter den tillresande på perrongen eller i ankomsthallen. Den dagen partnern inte orkar gå ur bilen, vet man att romantiken är död och begraven och då kan man lika gärna dö själv.

Tillbaka till Centralen. En jättehungrig busschaufför från Kongo envisades med att tala franska med mig, äta fem pizzaslicar och göra närmanden. Det var gött, genast kände jag mig alltigenom loved igen, levande.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det här är så sjukt bra! Pärlor för svin. Jag tar åt mig av allt. Tack!

14 augusti, 2007 01:08  
Anonymous Anonym said...

Varsegod. Och du borde gå och lägga dig, vem du nu är. Var du än är. Jag är en enda kunskapsbank av relationsråd ska du veta, jag delar gänra med mig till mindre vetande.

14 augusti, 2007 01:18  
Blogger Viktorov said...

Haha. Jag ska gå och lägga mig nu. Det är ju bara jag, viktorov. Du rular.

14 augusti, 2007 01:25  
Anonymous Anonym said...

A, jag trodde det. Jag tycker att du ska vinna tillbaka din hjärtas dam. Låt mig guida dig. Jag är själv dam och vet hur man smälter ett hjärta. Sov gott och dröm fina drömmar. Vi ses imorrn.

14 augusti, 2007 01:36  

Skicka en kommentar

<< Home