tisdag, augusti 07, 2007

en tanke


Erina The Kennedy edition fortsätter. Idel blå himmel, både ute just nu och över the Kennedys de tidiga åren. Innan allt gick sönder. I efterhand tycker man mest om att tänka på dagarna med blå himmel.

Det är skitvarmt i kyrktornet. Jag har strandklänning med neondetaljer på. Och ombyte med mig. Ombyte förnöjer som alla vet. Ikväll ska jag ha roligt. Jag använder M.I.A. som pepp. Funkar fint.

John & Jackie var snygga på bild. Inte hjälpte det dem. Inte var de lyckliga för det heller. Jag tror inte folk känt för dem, med dem på samma sätt om de inte haft looks. Samma med prinsessan Diana (som ju var snygg med engelska mått mätt. I Sverige hade hon varit en medelmåtta, en trea tops som alla vet) Ingmar Bergman däremot, han klarade sig finfint utan looks. Han fick damer, blev älskad av folket, mytologiserad, långt före sin död. Men han var man.

Så, vad vill jag säga? Det vet jag inte. Det hade vart gött att vara Ingmar? A, kanske. Fast då hade jag ju inte levat. Allt har en baksida.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

den svenska skalan är mellan 1-10. inget annat. så diana är snarare en sexa. jacqueline nosar på en nia. men man kan ana att hon var en nia eller rent av tia live. tyvärr har jag bara tagit del av footage. det är ju live som agnarna sållas från vetet som de flesta känner till. man måste träffa personen för att kunna dela ut högsta betyg. men det vet du väl redan förstås.

ta väl hand om kyrktornet!

07 augusti, 2007 16:30  
Anonymous Anonym said...

Ok, jag tänkte ett till fem här. Men du har rätt. 1-10 gäller. I det räknas även manors, social skills, gång och dyl in. JAg skulle tro att Jackie kammar hem tian, hon var ju born and raised i New Yorks socitet. JAg tror vi kan säga så utan att nånsin få träffa henne. MEn. Vilken poäng får Ingmar? Hög på begåvning, relativt låg på utseende & klädsel. Hög poäng på charm? Intensitet! KArisma!Ja, Ingmar blir en sjua rätt och slätt.

07 augusti, 2007 17:23  
Anonymous Anonym said...

listan kan göras lång av vad man ska räkna in. men i den riktiga 1-10 skalan så spelar utseendet störst roll. om man börjar gå in på intelligens och sociala egenskaper så kommer man in på den omfattande 1-10 skalan. den som inte är lika rolig. den ytliga är roligare och enklare när man sitter på ett café och vackra kvinnor passerar. inte hinner man få någon uppfattning över om de är intelligenta eller inte (visst, man kan ana). utseende, ansikte och kropp, är a och o i den riktiga skalan. därefter klädsel och gång. röst, skratt och leende räknas också in i den riktiga skalan om man får ta del av dessa egenskaper.

jag får hålla med om att jackie antagligen var en tia i den riktiga skalan. kanske en åtta i den omfattande. ingemar är ju posesnygg, stilsnygg och fulsnygg. men inget mer. vilket ger honom en sexa i den riktiga skalan. ska man däremot ge honom betyg utifrån den omfattande så är han genast uppe på åtta. men bara en skönhet vars ansikte slår en till marken kan nå upp i en nia eller tia. det gäller oavsett vilken skala man räknar på.

det finns så mycket mer att säga om detta. men för att få allt det sagt så skulle jag bli tvungen att starta en blodge. men jag avstår det och läser din instället.

07 augusti, 2007 22:24  
Blogger Viktorov said...

Hallå. Skills brukar ju ofta räknas på 20-gradig skala. Iallafall i championship manager. Looks är ju självklart en tiogradig skala. Bara film och skivor går efter den femgradiga. Och så skolbetyd såklart.

Och en grej till. Kolla in den unge Bergman! Han var ju snygg på ett lite ugly, kriminellt sätt. Men men, det hade ju inte varit gött att vara honom för det. Han är ju död nu.

08 augusti, 2007 01:01  
Anonymous Anonym said...

Precis. Men hörrni kids. Finns det verkligen så kallade tiopoängare i vår tid? Är inte detta ett fyrtiotalistuttryck? Vem vill ha en feja som får tio points? Ben som får tio points fattar jag, men fejan? Men. Vi i Beverlygenerationen använder oss sällan av skalor. När vi var yngre använde sig våra killar av dessa ibland. Det fick oss alla att må kass. Så de slutade. Växte upp. Nån fick en ful unge med låga points. Det var en nyttig läxa för oss alla.

08 augusti, 2007 01:39  

Skicka en kommentar

<< Home