tisdag, augusti 07, 2007

jag känner hat


Det är mitt i natten. Jag skulle vilja sova, som alla andra människor i Björkhagen. Men det går inte. Så jag räknar stjärnor genom fönstret. Ber en bön för min vän. Tänker på veckan. Vad jag ska läsa. Vilka jag ska ringa. Vad jag ska göra på kvällarna. Vilket nagellack jag ska ha och så. Sen går jag opp och gör fullkornsvälling och äter smörgåskex. För jag har magkatarr. Modell värre.

Nu ska jag säga ett sanningens ord till dig magkatarr, och det är att jag hatar dig. Som om du skulle bry dig.

Har flera breaking news från sommaren, en är att jag blivit morgonpigg. Det hatar jag också.

Godnatt

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min son äter OCKSÅ fullkornsvälling, smörgåskex och har blivit morgonpigg!

You are made for each other...fast han är ju bara 8 månader och du är 30?


;)

07 augusti, 2007 09:21  
Anonymous Anonym said...

33. Ja jag vet, det är babykost, nån sorts regression. Smörgåskex är superbra vid magkatarris när man måste äta lite och ofta, det och morötter. Riskaka funkar men jag har märkt att typ bantare som äter mycket riskaka får dålig andedräkt, så varning där. Din son kan la ringa mig om trettio år, vi kanske kan bli vänner.

07 augusti, 2007 10:36  

Skicka en kommentar

<< Home