måndag, augusti 13, 2007

vad är väl en bal på slottet?

Den kan ju var långtråkig..och trist.. och alldeles...alldeles wonderbar!

Så gifte dom sig till sist, min kontaktfamilj. Rocky hade en spektakulär klänning. Hon är förresten rätt spektakulär hela hon. Vacker och så. Och smart. Musikalisk. Konstnärlig. Fint hjärta. Matt var fin, som alltid. På alla sätt.

I egenskap av maid of honour fick jag hålla brudbuketten. Prellen glömde av mig, så jag fick stå och skämmas med bouqeten likt en överårig tärna under hela vigseln. Det var väldigt jobbigt för bena. Jag backade in bakom pianot lite slugt, och kunde sedan stå och luta mig mot kollekthovarna utom synhåll för alla utom brudparet. Jag gjorde fula miner till Matt. Räckte ut tungan och så. Han gjorde en min tillbaks. Den var ful men diskret.

Sen var det fest, brakfest, vi dansade oss saliga. Matt såg så lycklig ut under hela kvällen. Han skrattade så att man såg alla mjölktänderna och klappade händerna hänfört åt allt som sades och sjöngs. Det var rörande att se.

Begåvningshalten och snygghetsgraden hos bröllopsgästerna var hög. Typ elitistiskt urval av människor. Konstnärer, operasingers, fotografer, arkisar, popstjäror, komiker. Och snyggaste killen på gymnasiet! Bara en sån sak. Det var skitkul att alla Matts väninnor var på plats. Han har ca 10 nära väninnor. Det är en särskild gåva han har. Alla är snygga. Utom en, best friend ever, hon är rätt sliten och ruggugglig.

Detta var det bästa med bröllopet:

1 När jag blev uppbjuden av brudgummen till en slowfox.. trot.
2 Matts mammas tal. Och Rockys mammas tal. Mammor är alltid klokast, härligast.
3 Dansen! ( Matt & Rocky dansade tango istället för brudvals på en dansbana med kulörta lyktor. Tyvärr missa jag det för jag var så upptagen av snacksbordet just då. Av den övriga dansen missa jag inte en enda takt.)
4 Astrid, deras dotter & min guddotter, som sov sig igenom hela dan i en miniversion av brudklänningen. Sötnos!
5 Vännerna!
6 Maten & drickat!
5 Nakenbadet!

Det var en ynnest att få gifta bort sina närmaste vänner med varann - en ynnest gott folk! Vi gör om det!