söndag, juni 05, 2005

Drömmen om Rivieran

Gav mig ut på en sorts bikinijakt häromdagen och fastnade hela tiden för flotta bikinis med guldspännen på. Jag skulle gärna vilja vara som en sån där rik tant på stranden på Rivieran som har tusen äkta Cartiersmycken, leopardbikini,skitstora Diorbågar, uppsprayat riketantshår, stråhatt och en liten fåntratt till hund som alla har.

Jag skulle även vilja ha en assistent som smörjer in mig omsorgsfullt med citrusdoftande sollotion och som fyller på glaset samt torkar mig när jag har badat. Han ska vara ung och ha len hy och vara iklädd helt vita Lacosteshorts och piké. I hans arbetsuppgifter ingår även att justera parasollet så att jag inte får sol på mig, samt att komma med olika saker på en liten silverbricka, min telefon exempelvis som han sedan håller medan jag talar.

Kungens syster prinsessan Birgitta tror jag kan ha leopardbikini med guldstänk när hon ligger och lapar sol på Mallis. Och det gör hon nog en hel del att döma av hennes ohälsosamt bruna russinhud. Prinsessan Madeleine verkar ha ärvt Biggans anlag för Bahamasbränna året runt. Det måste vara något som går i släkten.

Stackars Birgitta är ju gift med en man sedan gammalt som bor i Tyskland med en annan kvinna medan Biggie bor på Mallorca sen flera decennier. Hennes heltidsarbete är att spela golf med Sven Tumba och att hålla sig galet brun. Det förefaller mig väldigt underligt att vara gift av juridiska skäl. Halva Djursholm inkluderat. Egentligen borde de ju skriva det i förlovningsannonsen på samma sätt som en del skriver Av kärlek överst. Av ekonomiska skäl: Jaqueline Sparrenstråhle & Ulf von Rothenstam. På grund av familjens påtryckningar: Märta von Schnabel & Olof af Throlle.
Vi andra icke adliga dödliga kunde ju skriva vår sanning: Av brist på intresse från andra: Lisa & Micke. Efter år av tjat och leda: Nettan Lund & Conny Holm. Av rädsla för att vara ensam: Roland Hjort & Soon-Lee Hong.

Undrar om min enda chans att bli en rik Rivieratant är att gifta mig med Prins Albert av Monaco. Usch då. Han är ju äcklig ju. Ja, ja. Lite får man tåla.

Förlovade
Av ren desperation från båda parter
Erina Jaran & Albert Grimaldi

1 Comments:

Blogger Gustaf said...

Erina!,
Du är inte bar aen fantastisk människa, du är ju en grym bloggo!

05 juni, 2005 21:02  

Skicka en kommentar

<< Home