måndag, juni 06, 2005

happy nationaldag

Nu är det nationaldag minsann. Två jag känner tror att man firar nationaldag för att det var Olypmiad i Stockholm 1912. Det är ju helt fel, det är för att Gustaf Vasa blev kung då Andreas. Du kan inte lura i dina elever halvsanningar du hittar på nätet vet du väl.

Igår var jag på Moderna och fotade, det är en så fin miljö. De visade en väldigt snuskig och arty film där, jag tror att Lars Nittve kanske valt ut den helt själv. Intendenten bara: men Lasse då, inte kan vi visa mjukporr här heller, du får lämna tillbaka filmen till Exotisk videostore på Hornsgatan. Men Lars säger att det är art och säger han det så är det väl det då säger intendenten till personalen. Sen att det börja hänga en massa konstiga gubbar just i det rummet som filmen visas i försöker de inte låtsas om.

Joel, mejla mig låten så ska jag göra ett förslag till text till dina fina sång, sen kan vi ses och snacka senare i veckan tycker jag. En dag när du blir rockstjärna och alla tjejer gråter när de hör dig sjunga dina finstämda sånger, då kommer det stå en liten morsa på stan där längst bak i lokalen och gråta mest av alla. Kom ihåg det för den morsan är jag.