tisdag, juni 07, 2005

What a drag it is getting old

Tror det var Keith Richards som myntade det uttrycket. För gamla är ju verkligen gubbarna i Stones. Att de överhuvudtaget lever är ju lite som ett av livets stora mysterier.Det och pyramiderna.Läste om Keiths liv i en artikel för några år sedan. Utöver att vara heroinmissbrukare har han kört rakt in i en bergvägg och överlevt, tror att han varit i med flera olyckor om jag inte missminner mig samt bytt blod vid två tillfällen. Numera kör han värsta renlevnadsstilen, han startar varje dag med en flaska vin.

Tänk att alla de här snubbarna; Stones,Iggy,Ozzy,Gene Simmons & David Bowie som är pensionsmässiga nu fortsätter turnera och få små fina lena bebisar utan men, med olika tjejer världen över.Att de orkar. Det är nästan lite beundransvärt med tanke på att de gjort det i fyra sekler. I praktiken innebär ju sex, drugs and rock´n roll: aids, överdos och för tidig död på ett hotellrum. Groupisarna borde överräcka nån form av lifetime attchivement award till dem på deras födelsedagar, en kanyl i guld kunde passa fint. Sega gubbar.

I morse åt jag After Eight till frukost och sjöng en liten sång för mig själv. Idag är det min födelsedag.