söndag, september 11, 2005

Ömhetsbevis

Jag är hemma hos min vän Niema och hennes lilla dotter Elise 1,5 år. Hon är så skrattretande lik sin mor att hon länge gick under namnet Minime. Svart långt hår, stora bruna ögon och världens längsta ögonfransar.

Vi ägnar kvällen åt att kolla på Teletubbies. Jag vet inte om du sett ett helt avsnitt någon gång men det är rena rama sömnpillret. Jag nickar till i soffan och vaknar av ett litet ansikte helt nära mitt. En liten andedräkt emot min kind. Den lilla ger mig en blöt puss mitt på munnen. Jag öppnar ögonen och hon står kvar med sitt ansikte intill mitt, en liten kladdig hand klappar min kind.

- Hej, säger hon med sin lilla röst.
- Hej, säger jag med en röst som stockar sig.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag såg att du tipsade om mig på bloggportalen. Det var rart =)

14 september, 2005 12:56  
Anonymous Anonym said...

du skriver som en gud!! absolut min favoritblogg

15 september, 2005 12:48  
Anonymous Anonym said...

Love you guys.

15 september, 2005 16:15  

Skicka en kommentar

<< Home