tisdag, september 06, 2005

Trés chic

Dagen var kommen. Den stora shoppingdagen. Jag köpte ett par jeans med droppad gren, extremt svårburna men jag kunde inte låta bli. Och halva H&M Black-kollektionen. I love it, jag är årets kund. Det är så förrädiskt billigt, what a bargain tänker jag om allt och köper utan att prova. Min favorit bland inköpen är en grå ballongkjol i ull, mycket stilig. Och varm. Sedan provade jag den underbara Carin Rodebjerkappan för fjärde gången och försökte övertyga mig själv om att fyratusen är ett överkomligt pris. Vinterhalvåret är ju ändå så långt.. jag kan dra in på mat..och nöjen..och toapapper.

Efter en sommar i kilklackskor, sandaletter och platta ballerinor är mina fötter så svårt medtagna att jag var tvungen att köpa ett par fotriktiga skor. Comes with age.
Lunch vid Slussen, en strömmingburgare i farten. När jag senare gick in i ett provrum fick jag se att jag hade salladsrester från lunchen i dekolletaget av mitt ringade linne. Kunde inte någon sagt till mig, jag hann gå halva Hornsgatan innan jag upptäckte det. Ursäkta damen, ni har en salladsbuffé i dekolletaget.

Jag avslutade dagen med att gå på bio med mig själv i mina fotriktiga skor. Jag märkte att jag skrattade gällt och lite för högt och längre än de andra besökarna.
Jag är en sån tönt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh är det den Rodebjerkappan som är liksom lite bubblig men ändå inte typ? Egh, snygg beskrivning där... Vad jag försöker säga är: är den den kappan med flera horisontella tygstycken ihopsydda? Om det är den du menar så är den supersuperfin! Vill ha, vill ha.

06 september, 2005 21:49  
Anonymous Anonym said...

Precis! Den är så fin, så fin.

07 september, 2005 10:55  

Skicka en kommentar

<< Home