tisdag, augusti 23, 2005

Maria Magdalena

Vi sitter på en bänk vid en kyrkogård. Vi har inte setts på hela sommaren och nu äter vi Piggelin och delar små förtroenden.
Förra helgen var jag på bröllop här. Penny stod brud i en magnifik klänning av Lars Wallin. Lars själv kom inte, han firade sin 40-årsdag i Marrakesch. Malin och jag var lite besvikna. Han är så elegant.
Nu bär två män ut en kista ur kyrkan. De bockar värdigt framför kistan innan de stänger bakluckan på bårbilen. Det är en vacker dag för en sista färd tänker jag.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

erina du var lovely den dagen - bröllopsdagen. vad hände med din röda klänning du lovat?

23 augusti, 2005 20:39  
Anonymous Anonym said...

Röda klänningen kom bort i flytten. Och guldskorna. Så synd, jag tror det hade varit riktigt flott.
Är du gästen som höll tal om ekorren occh Vätternrundan?

24 augusti, 2005 10:34  
Anonymous Anonym said...

Tack för snälla ord i min blogg.

Du skriver så vackert! Här alltså, i din blogg. Du har en förmåga att skriva så jag ser bilder framför mig. Det är en ovanlig egenskap.

24 augusti, 2005 16:09  
Anonymous Anonym said...

tack B.

04 september, 2005 16:26  

Skicka en kommentar

<< Home