onsdag, augusti 17, 2005

Låt det aldrig ta slut


Det är mitten av juli. Min första semesterdag. Högsommar. Mattias, Andreas och jag firar in sommaren hemma hos Andreas. Jag står på ballkongen i guldklänning och Mattias säger att jag ser ut som Marianne.

Mattias har en fin sång-och bilderbok med Leonard Cohen hemma. Han har köpt den på ett antikvariat och jag skulle tro att den är från 60-talet. I den finns Marianne. En period bodde Leonard på ön Hydra tillsammans med Marianne och Axel, deras son. När förhållandet var på upphällningen skrev Leonard So long Marianne.

LC och Marianne möts i början av 60-talet, Marianne är då gift med den norske författaren Axel Jensen. Hon lämnar Axel för att leva med Leonard, de får en son de döper till Axel (!). Ett par år senare bryter de upp, Leonard flyttar till New York där han har en ny romans. Vad som hände med Marianne och Axel är det som ingen som vet.

Vi går vidare ut på stan i den ljumma sommarkvällen. A & M säger roliga saker och lär mig några helt nya moves. Jag skrattar så jag får ont i kinderna. Mattias fotar mig när jag äter bratwurst innan vi går hem.
Sommarnatt kom tillbaka!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hello handsomes. Ni kan få bli mina kompisar oxå, anytime. Or lovers?

19 augusti, 2005 19:32  
Blogger erina said...

Ja, du kan få dem. De är både snälla och stiliga och dessutom relativt billiga i drift.

19 augusti, 2005 19:58  

Skicka en kommentar

<< Home