onsdag, juni 29, 2005

Scenskolan är sån waste

" Jag har trampat många kvinnor i ansiktet, de har alla bett om det "

Mikael Persbrandt i Dag & natt

Denna replik bekräftar min tes att alla skådespelare bara spelar sig själva. Alltid. Anledningen till det är inte att de bara får en typ av roller, utan att de gör om alla roller till sig själva. Därmed inte sagt att de inte gör det bra, för det gör de.

Tänk efter, Lena Endre: Har hon någonsin varit något annat en neurotisk vacker kvinna i någon enda roll? Nej. Redan i Varuhuset tog hon den lätta vägen och var sig själv. Senare gifte hon ju sig med sig själv också när hon träffade Rickard Hobert. Det är omöjligt att urskilja vem som är vem, de är så lika.

Micke Persbrandt, förlåt Gunvald menar jag. Slåss, super och bedrar Maria Bonnevie i alla år med knappt lovliga motspelerskor. Mig veterligen är han exakt samma irresistable badguy i alla sina roller som han är i verkligheten.

Helena Bergström: hej hopp här är jag i en av Colins filmer; en tempramentsfull tjej som stammar lite ibland när jag blir upprörd och här är jag i hans nästa film och då är jag en kvinna som är exakt likadan som i den förra och sen i nästa är jag en tempramentsfull kvinna som stammar lite och.... And so on.

Julia Roberts: Ge mig 300 millar så ler jag gärna med mina besprutade läppar och hundra tänder, no problemas. Jag kan även bita mig i läppen jättesött och få ett sårat uttryck i ansiktet när jag inte vet om killen i filmen vill ha mig men sen vill han ju alltid det ändå och då ler jag och är fullständigt bedårande igen.
Ok, du fattar. Julia är alltid bedårande på film för att hon är det in reality. Punkt.
(Bevis: Letterman älskar Julia och han gillar ju nästan ingen i verkligheten)

Tom Cruise: Att Tom kan spela schitzad, stark och svag så övertygande beror på att han är manisk. Det har framgått med all önskvärd tydlighet den senaste tiden genom hans skumma infall och konstiga uttalanden. Han är inne i ett skov och vägrar ta sina tabletter. Synd att han drar med sig unga Katie i fallet. Hon är ju bara en helt vanlig söt tjej som ensam fått bli representant för hela hans sjukdomsbild.

Det är dags att gå hem från Scenskolan och School av Arts. Sätt på en dvd med Best of Benny Hill, se, lär och njut. I Benny har vi skådespelarkonst när den är som bäst. May he rest in peace.

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Long live the king Benny Hill!!

29 juni, 2005 20:39  
Blogger K&S said...

Det blir fler och fler kommentarer här har vi konstaterat. Vi ville bara tacka för din fina kommentar i vår blogg, det var mycket uppskattat. Vi vill också helt instämma i din tes om skådespelare. Våra källor som jobbar bakom scenen på Dramaten har avslöjat att det kanske bara finns tre-fyra stycken skådespelare i stan som faktiskt kan gå in tillräckligt i en roll för att man ska kunna säga att de inte spelar sig själva. Mikael Persbrandt är inte en av dem.

30 juni, 2005 11:43  
Anonymous Anonym said...

Good day! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog
platform are you using for this site? I'm getting tired of Wordpress because I've had problems
with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

Here is my web site http://www.jumba.com.au/member/31807

18 februari, 2013 00:02  
Anonymous Anonym said...

I enjoy what you guys are up too. Such clever
work and coverage! Keep up the superb works guys I've added you guys to my blogroll.

Here is my blog - racing series

20 februari, 2013 02:22  
Anonymous Anonym said...

Does your blog have a contact page? I'm having a tough time locating it but, I'd like to send you an e-mail.
I've got some suggestions for your blog you might be interested in hearing. Either way, great site and I look forward to seeing it grow over time.

my web site ... los

22 februari, 2013 07:11  
Anonymous Anonym said...

Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple adjustements would really make
my blog jump out. Please let me know where you got your design.
Thanks

my web site Sds tree
Also see my web page - rotting Chemical

22 februari, 2013 08:58  
Anonymous Anonym said...

Today, while I was at work, my cousin stole my apple
ipad and tested to see if it can survive a forty foot drop, just so she can be a youtube sensation.
My apple ipad is now destroyed and she has 83 views.
I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!


Feel free to visit my web-site ... oprema

23 februari, 2013 00:48  
Anonymous Anonym said...

I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!

I'll go ahead and bookmark your website to come back in the future. All the best

Feel free to visit my web site: traka

23 februari, 2013 13:14  
Anonymous Anonym said...

I am new to developing internet sites and
I was wanting to know if having your blog title related to your articles and
other content really that important? I notice your title,
"Blogger: Erinas. " does appear to be spot on with what your website is about but yet, I prefer to keep my title less content descriptive and based more
around site branding. Would you think this is a good idea or bad idea?
Any help would be greatly appreciated.

Have a look at my web blog lost data

06 mars, 2013 20:47  

Skicka en kommentar

<< Home