lördag, juni 25, 2005

En midsommarnattsdröm

Hade en soft och bra midsommar. Dans och bad på Värmdö med Niema & Elise, lunch med P och Mattis hemma och sen middag på en terass på Rörstrandsgatan.

Om natten kom Horace till mig och jag drömde att jag fått ett nytt jobb och det var att på uppdrag av Svenska Akademien fylla ut stol 15 efter Kerstin Ekman. - Men får jag inte säga något då? frågade jag och Horace log nedlåtande med sitt stela ansikte som jag skulle misstänka varit under kniven om jag inte visste att stelheten berodde på intellektuellt övermod. Horace har så mycket smartness i sin hjärna att det liksom stramar till hela fejan: - Nej lilla vän. Du ska bara sitta på stolen. - Hur länge ska jag sitta här då? frågade jag. - Tills du dör, sa Horace och stängde den tunga ekdörren till Börshuset, låste och lämnade mig ensam kvar på stol nr 15.

1 Comments:

Blogger Gustaf said...

Det är jobbat att alltid ha rätt, men... http://gustaf.blogg.se/230605203343_erina_vs_erika.html

25 juni, 2005 16:42  

Skicka en kommentar

<< Home