tisdag, juni 21, 2005

Vad är väl en båttur?

Jag sitter och väntar på att telefonen ska ringa. P & jag är medbjudna på en båtutflykt ikväll av våra kompisar Emma & Fredrik som just köpt en ny båt. Himlen ser oroväckande mörk ut just nu. Oh, well. Får väl blogga tills de ringer och ställer in.

I morse tog det jättelång tid att ta på sig eftersom jag stod och undrade vilken typ av outfit som passade till en båttur. Skepparkavaj? Min vintage T-shirt med ett litet ankare på? Allra mest undrade jag vad Emma skulle ha på sig. Emma är den snyggaste i hela min bekantskapskrets. Hon har förmågan att alltid se ut som om hon kommer direkt från en weekend i Troppan, det är så mycket Riviera över henne att hon kan få naturen att ändra årstid från vinter till sommar bara genom att gå förbi och lysa med sin strålglans. Trafiken stoppas när hon går gatan fram, det blir imma på rutorna, män startar upplopp på alla torg för att vinna hennes gunst.

Så jag ville vara lite fin. Om så bara för kväll vara något annat än den slitna, illamående menstjej jag är nu. Så jag tog en treo citrus. Lite rosa cremerouge. Guldballerinor. Armband.

Nu ringer det.