måndag, juni 20, 2005

Matvanor i juni

Det fanns en tid när jag bara hade en lingonburk från mamma i kylen. Nu är den tiden tillbaka. Har börjar leva som en turist i min egen stad. Jag rör mig bara på turisttäta spots i stan och äter ute från morgon till kväll. Sommar. Stod i mitt kök igår och kunde inte dra mig till minnes när jag lagade mat senast. I mars kanske. Det är ingen större förlust eftersom allt jag lagar ändå tenderar att likna hundmat. P äter alltid ändå, något sammanbiten kanske men han äter. Killar är alltid hungriga vargar, man kan slänga till dem strimlade skosulor med kall sås och de äter. Det är för att de är hunters som måste supporta sina familys, då blir man jättehungrig. Trots att flickorna inte är kvar i grottorna och väntar längre utan också är ute och headhuntas, blir de aldrig riktigt hungriga utan på sin höjd lite sugna på sallad & frukt. Det är underligt.