fredag, juni 17, 2005

No offense, Fredrik

Gick förbi Aftonbladets posters idag igen och fick se att Fredrik Virtanen har bytt glasögon! Han har slängt sina pilotbågar nu och bytt mot ett par nya, fräschare. Jag fick dåligt samvete för att jag dissade honom så hårt igår. Dessutom hade han ju lånat sin pappas slips på bilden och det tycker jag är lite rörande, tänk om han bytte glasögon bara för att han skulle vara med i kampanjen! Jag får skämmas.

Men jag står fast vid det jag skrev igår om elevkåren. Jag tror att Fredrik med största sannolikhet var medlem i skolans shackklubb samt computercluben, såna som alla geeks är med i i collegefilmer. Det är bra mycket bättre att vara tjej och medlem i freakgänget för då förvandlas man alltid till en svan på slutet av filmen och får gå på prom med skolans snyggaste baseballkille. Han bara; Holy macaroni! när han kommer för att hämta en på promkvällen när man kommer ner för trappan helt drop dead gorgeous. Han blir ju jättekär förstås och säger att han vill spend his whole life med en, så man blir ihop med honom ett tag, över sommaren iallafall, för nu när man är ett bombnedslag vill ju hela baseballaget bli ihop med en och man vill ju pröva på lite olika kanske. Det får man aldrig se i filmen för den slutade precis efter first kiss.

Förlåt Fredrik. Jag skulle säkert tycka om dig om jag kände dig för jag gillar nästan alla. Du kommer ju ändå aldrig läsa detta, eller hur? (Precis som du gillar jag Jessika Gedin, ingen har ett sådant vackert språk som Jessika när hon skriver, hon borde skriva en miljon böcker. Hälsa henne det.)Med dig är det lite som med människor på tv, det är fullt tillåtet att kommentera dem för de har ju själva utsatt sig för att vara med i tv och de hör ju inte vad man säger ändå. Anledningen till att de är med i tv är att de vill synas och bli bekräftade, alltså bli loved. Precis som jag och du, Fredrik.