torsdag, juni 16, 2005

Vi sitter i samma båt, Virtanen & jag

Igår gick jag och Jonas en kvällspromenad genom sommarstan. Han tyckte det var för vanligt att gå till Djurgården så vi gick till Slussen istället. Dessutom är ju Djurgården ute står det på Aftonbladets Virtanenposters över hela stan. När var det inne då? När Bellman var stammis på Grönan eller? Har aldrig varit särskilt förtjust i Virret, en kille som bryter på östgötska i pilotbrillor kommer aldrig ses som nåt annat än den elevkårsordförande han egentligen är. Inte ens när han bodde i NYC. Take it from tjejen från Habo, jag vet. Hur gärna man än vill vara en skön citychick med koll kommer man för alltid omges av en air av landsortsluft och uncoolness. Så är det bara för människor som oss Fredrik, det är bara att förlika sig med det.

Det enda bra Vårtan har skrivit på sin blogg (ja jag läser den ibland) är något i stil med: "jag har större beslutsångest än min första kärlek". Det är ju så genius så man undrar om han quotar nån manlig generationsroman han läst.
Nu har han åkt till Hultsfred minsann. Han tog sin första öl i Södertälje.
Själv reser jag mest på pensionärsresor. Jag vet inte vilket som är sorgligast.