tisdag, juni 14, 2005

Arvegods

Har fått riktigt bad bloggingconfidence. Skriver långt och tråkigt, inte ens jag själv orkar läsa. Semestern om ett par veckor kommer som ett välbehövligt avbrott. Undrar vad jag ska göra då. Åka till Tjockholmen kanske. Vi är såna värdelösa planners, både jag och P. Han får väl hänga med till Tjockholmen.

Jag är lite ledsen eftersom jag just trampat sönder mina nya glammiga och med mina mått mätt, dyra solglasögon. Och glömt mitt fina paraply på tåget som jag ärvt av min mammas moster. Tänk att hon gått där på Öland under det rosablommiga paraplyet på små regnpromenader med sin man som hon var så kär i. Nu finns de inte mer. Varken mostern, mannen eller paraplyet. Det är mitt fel. Iallafall med paraplyet.

Malin ärvde en balonpolo och en burk sylt av sin fina mormor Eva. Det måste varit väldigt sorgligt för Malin att ta på sig polon och äta sylten.