fredag, juni 17, 2005

Kristi brud som stilikon

Stora sår täcker hela mina fötter. Jag har sex djupa sår sammanlagt.Det är ett straff för att jag tidigare i veckan hade på mig träskor. Inte highfashion direkt, jag köpte ett par med öppen tå förra sommaren efter att ha sett Kristi brud ha på sig blommiga trällor jag tyckte var söta i en läskig intervju. Det var väl en konstig modeförebild tycker jag. Nu kom iallafall straffet, jag kan inte ha några andra skor än mina silverslipins, black ballerinas i nödfall, absolut inte mina guldskor eller mina fina kilklackskor. Dessutom går jag som om jag har något olämpligt i byxan, varje steg är om att skära tusen knivar i variga sår. De läker ju aldrig på fötterna heller, just som det blivit en liten skorpa fläks den upp för att fötterna måste vakna och gå till jobbet.

Ska på Jockum Nordströms vernissage ikväll, ska jag ha fina skor då får någon bära mig in på museét med bår. Jockum kanske. Alla fattar ju att han heter Joakim egentligen men hade lite komplex in the artworld och därför var tvungen att kasta om bokstäverna lite lekfullt för att bli famous. Ibland kanske Joey Tempest och Joe Labero går ut och tar en öl tillsammans med Jockum. Då kan de snacka om hur det är att heta Joakim och Sven-Åke och skämmas för det.