söndag, juni 19, 2005

En fredag

Skåningen ordnade en liten fest för sina stammisar. En tjej med skrattgropar sjöng finstämda sånger. Hon var otroligt söt och bra, gitarren såg liksom för stor ut på henne.
Efteråt gick vi vidare på vernissage, nästan alla damer hade klänningar och Christian Falk som spelade skivor hade en tjock kompis med sig som dansade framför. Ensam. Ingen skymt av Jockum men jag såg Lars Nittve stå omsvärmad av en grupp hoppfulla konststudentskor.

Vid Nybrogrillen träffade vi några snälla Bmx-killar som Mattias känner. De heter Greven och Fallen Angel. Det är deras bmx-namn. Fallen Angel heter Olle till vardags och arbetar på Länsstyrelsen. Det vet jag för träffade honom på Riche en gång. Att prata med mig den gången var det tråkigaste som hade hänt honom kändes det som. Men han kanske bara var blyg. Eller så var han undercover som Fallen Angel och därför lite hemlighetsfull.

Efter korven gick jag och träffade P och hans kompisar som var i närheten. Jag tycker om dem väldigt mycket och vill gärna vara en av grabbarna.
De pratade om saker som kärleksproblem; Stefan berättade att han var på väg att checka ut från singelmarknaden, tyvärr var det oklart om tjejen checkat in eller var standby eller om hon satt kvar på sin förra flight. Sötnos, hoppas det går bra.
Konsulten berättade om konsten att vara nybliven pappa till Elina. Mattis sparade inte på detaljerna när han utförligt beskrev sin dåliga mage efter Indienresan, han vet verkligen hur man konverserar en dam.

Stefan sa till P efteråt att han tyckte jag såg ut som jag varit på spa en vecka. Jag antar att det var en komplimang men det kunde också betyda att jag ser risig ut i vanliga fall. För det mesta går jag osminkad och klär mig som en slusk. Vad han egentligen menade men inte vågade säga var nog:
- Din flickvän ser ju lite fräschare ut nu sen hon kom ut från rehab.

Jag hade sminkat mig och tagit på mig min trenchcoat eftersom jag varit på Moderna och hoppats på att få träffa Lars. Han såg mig aldrig.
Jag måste börja snitsa till mig lite oftare som en riktig tjej.