måndag, juni 20, 2005

Glass & blomman min

Nylanseringen av Tip Top är verkligen lyckad. Den är nästan godare än jag minns den, glassen vitare och fluffigare, nougatkulan i mitten större. Jag försöker äta en om dagen på Dramatentrappan. Killen på 7-eleven tror att jag går dit för hans skull, det ser jag på hans blick. När jag står i den andra kön gapar han jättehögt att det är ledigt i hans kassa så att jag tvingas byta mot min vilja. Jag ska börja gå till tjorren på Strandvägen istället.

Vem ska ta hand om min vita orkidé i sommar? Den har 23 blommor, tål inte solljus och ska vattnas varje måndag. Grannen Lars kanske, han verkar snäll men jag är så blyg för grannar att jag nog inte vågar fråga. Han ska säkert till landet ändå.
Fredrik Virtanens blommor på ballen(kongen) dog när han var på Hultsfred. Synd.

Per Svensson I like, hans bloggar är helt outhärdligt långa, mycket längre än mina. Så det så.