tisdag, juni 21, 2005

SJP skulle nog inte suttit hemma & läst på midsummer om hon var svenne

Jag har köpt fyra nya böcker.

Fru utrikesminister Madeleine Albright (love her)
En riktig våldtäktsman Katarina Wennerström ( Angeläget om våldtäktsmän/pojkar)
Vad jag älskade Siri Hustvedt (lär ju ha ett mucho intresting liv i NY med Paul Auster)
Jenny S Denise Rudberg ( Hoppas den innehåller lika många korrekturfel som ettan i Väninnan-triologin. Den var ju jätterolig.)

Nu behöver jag inte bekymra mig mer för vad jag ska göra på midsommar. - Vad gjorde du på midsommarafton då?
- Jag läste Denise. - Jaha. Hade du krans då? - Klart.

Shanette säger att midsommar är barnens högtid. Eller var det julen, jag minns inte. Kvällen på midis är ju lite mer av en vuxengrej kan jag tycka. Och stången.
Men jag håller med Shanie, högtider är för de små. Har man inga små kan man försöka skapa dem under en högtid så att de kan vara med nästa år. På tal om små så har Shanette nyligen fött sin dotter Zoe på samma avdelning som Sarah Jessica Parker. Respect to all mothers giving birth in Manolo Blahniks.
Carin och jag köpte Lux duschtvål på Konsum igår för våra sista tjugor eftersom SJP gör reklam för dem. Närmare än så kommer vi nog aldrig att komma henne.