tisdag, juni 21, 2005

Solsting

Arni, Carin & jag har just suttit på en mur i solen och ätit dagens Tip Top. Jag låtsades att vi var på charter. Arni berättade lite om Island där han kommer ifrån. Han saknar att dra iväg med ett tält till vidderna, slå läger vid en varm bäck och sen rulla sig ner i bäcken på morgonen. Det förstår jag. Jag föreslog att han kunde rulla ner i Göta kanal istället men han avböjde vänligt men bestämt. Island är very exotic tycker jag, hoppas han tar med mig och Carin dit en vacker dag så att min charterdröm kan bli verklighet. Vi tre skulle bli ett starkt team, jag skulle nog kunna bli en hejare på att rulla ner i bräckar. Bäckar. Conny Bräck. Barnbäck. Barsebäck. Det finns så många ord. Värmen gör mig helt bananas.

Arni har spelat mot Harlem Globetrotters på Island en gång när de var på träningsläger där. Han vann nog.