onsdag, juni 22, 2005

Gazetta dello Sport

Nu ska det handla lite om sport här för sist det gjorde det fick jag en kommentar från en total stranger och det tyckte jag var spännande.

Har alltid varit lite svag för Alexander Östlund sedan han spelade i Bajen. Fram tills nu. Såg honom ute helt nyligen med sin partyparhäst Olof Mellberg, då han var iklädd ett syrenfärgat linne med knappar på. Vet inte om det var något sorts modestatement från Alex håll, men snyggt var det då inte. Jag slutade genast att vara svag och blev stark istället. Samtidigt undrade jag om Alexander var avundsjuk på Marcus Rosenberg som ska fylla tomrummet efter Zlatan i Ajax. 40 millar betalade Ajax och det kändes som Alexander var lite bitter på det i Sporten. Han var lite skämtsamt ironisk men Saida i mig såg igenom honom och där stod det att han var svårt avis. Vad Feyenoord betalade för honom tror jag är okänt, tyvärr kunde Saida inte se det, men det lär väl inte varit i klass med Rosens prislapp.

Jag tycker det är skitkonstigt att priserna trissas upp så mellan klubbarna, mig skulle de få helt gratis mot mat & husrum i Italien och en sportbil.
Alla fotbollsproffs måste ha sportbilar och blonda tjejer med skitstora bröst, annars är de inga riktiga proffs. De måste även börja klä sig i skräddarsydda suits och handgjorda skor när de ska på fest. De får absolut inte läsa böcker och vara allmänbildade, däremot får de gärna köra onyktra och slå någon. Vem som helst. Ibland tjejer som Paul Gascoigne eller Stan the man Collymore. Vilket svin han var mot Ulrika Johnsson. Men han är ju pro, det ingår i jobbet, det borde hon ha fattat. Så hon tog Svennis istället. Good choice Ullis. Att han är en ladies man kan tyckas obegripligt för många, dock inte för mig. Han är ju boss över alla fotbollsbadguys och får på så sätt hög status som ger honom access till en hel arena med groupies som tror de är potentiella fotbollsfruar. Så enkelt är det. Och Svenne är inte dummare än att han utnyttjar situationen till fullo för hej, he´s är just a man who has needs. Han handplockar, har bortamatcher och scorar hej vilt och åker sedan hem till Nancy Dell´Ollio som alltid väntar med varma bullar & botox.