söndag, juni 26, 2005

Felmedicinerad

Den obotliga trötthet jag lidit av den senaste tiden har nu fått sin förklaring:
Den dagliga tablett jag tar mot allerigi är en sömntablett.
De låg liksom bara som en karta i min necessär och var förvillande lika mina allergirabletter. Idag vände jag på kartan och där stod på grekiska, då förstod jag att det måste vara en rest från de goa grejer P tog med sig från Athen förra sommaren. Jag har alltså knaprat sömnpiller varje morgon i minst en vecka. Aloha.

Man borde inte låta vanliga människor sköta sin medicinering själva. Det är ju livsfarligt och människorna blir ju jättetrötta om de råkar ta fel. Jag ska köpa en sån där röd medicinlåda som farmor har med tydlig text för varje tablettfack. Funkar inte det får jag väl hyra in en sköterska, jag vill ju inte riskera min hälsa bara för att staten lägger över sitt ansvar på den enskilde individen.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

du är verkligen bara för mycket...

02 september, 2005 02:19  

Skicka en kommentar

<< Home