torsdag, september 01, 2005

September my love

Igår var sommarens sista kväll. Idag är det höst.

Var på byebyefest för Bob. Klubben läggs ner och restaurangen slår igen för gott. Jag var drop dead ugly men hade en fin väst som jag ändå hade trevligt i. Jag träffade bmxkillen och sa hej till Olle på Länsstyrelsen. Oscar var nygift och euforisk. En blivande pappa tyckte mitt namn var fint. Jag tipsade om att han gärna fick döpa den lilla till mitt andranamn Margareta om han ville. Han avböjde vänligt men bestämt.

So long Bob, sa jag och Mattias när vi gick. Jag drog honom på hans cykel genom stan och sa att jag känner mig sådär lite vilsen igen. Ibland är livet lök, sa han. Ja. Då kanske jag ska laga en middag till dig, sa han. Gärna.

Alla människor borde ha en bästis som Mattias.

Nu en personlig hälsning till en annan som var lite hängig igår kväll:
Du kanske inte har henne men du har iallfall en blingbling klocka. Klart hon väljer dig. Du är ju lovely.

Jag klev av tåget och gick rakt in i en filminspelning. Alla filmarbetare var gråa i ansiktet av trötthet. Det är inte nyttigt med oregelbundna arbetstider tänkte jag.

Vaknar idag på höstmånadens första dag av solljus. Fint. Har svävat som i en glasbubbla av melankoli den senaste veckan. Det hör till mina förberedelser inför vinterhalvåret. När jag går uppför trappan under trädet vid mitt jobb, virvlar ett litet brunt löv upp från marken i mitt hår.
Höst, du kan komma nu. Jag är redo.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad hände med den glada Erina?

01 september, 2005 15:50  
Anonymous Anonym said...

Hon drunknade i vättern i somras. Numera är pretto och sadness hennes middlenames.

01 september, 2005 16:50  
Anonymous Anonym said...

Sad erina är också fin

02 september, 2005 13:51  

Skicka en kommentar

<< Home