tisdag, februari 28, 2006

Arbetarklassdekadens

Har beställt lite olika saker från en gammal kille som är i Kina och snart har jag dem i min famn. En Rolex (hihi) och en kashmirtröja. Tacky- jo jag tackar. Jag hade gärna velat beställa några väskor också eftersom jag har en faiblesse för väskor, men jag tror att det hade varit ett för svårt och tidskrävande uppdrag för gammelkillen. Han ju där i buissnes ändå. Hur som helst messade han igår att han köpt Sex and the cityboxen åt mig – vilken lycka! Jag hade inte ens beställt den.

Fatta sen när jag svassar runt där med min rolex iklädd en tröja av 100% kashmir. Thank God för plagieringsmarknaden i Kina! Den ger oss i arbetarklassen en chans att känna doften av flotta salonger för blott en sekund. Eller av hälsovådliga fabrikesgolv där arbetsstyrkan utgörs av småbarn. Det ger en fadd eftersmak när man tänker så.
Jag kan nog inte ta emot varorna. Skit också. Men nu har han ju ändå köpt dem. Det kanske är en fackansluten, vuxen kines som gjort just min klocka?