onsdag, februari 22, 2006

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz



Jag är inte bara den tröttaste OS-kommentatorn någonsin, jag är även den näst sämsta. Sämst är Jan Rippe från Galenskaparna. Vad gör han i studion? Får han vara med bara för att han har samma tantfrisyr som Peter Jihde?

Hur som helst så har jag tippat fel. Sverige har ju skitmånga medaljer nu, jag tappade räkningnen vid tre. Det enda jag kollat på under hela OS är lite curling, damerna spelade match mot Canada och jag råkade kolla för jag var så trött att jag inte orkade byta kanal. Jag såg hela matchen och listade ut reglerna. Det är lite roligt ändå, rent strategiskt. Min gamla bilogilärare Rune Strömberg, som lärt mig allt jag kan, hade ett brinnande intresse för curling minns jag. Jag såg honom på tv en gång när han satt i publiken vid curlingVM. Man kan nog nästan säga att han levde curling på samma sätt som kidsen i ghettot lever hiphop. Jag tror han är väldigt glad nu när vi är i final. (För det är vi väl?)

Igår när jag var på dammiddag pratade damerna om sport hela kvällen. De kunde allt. Jag försökte hänga med och snappa upp ett och annat men jag tappade koncentrationen någonstans vid stafetten. Det blev roligare när den fina läkaren Linda, som satt till bords mitt ibland oss, berättade allt hon visste om kroppen. Vi fick ställa frågor och hon svarade tålmodigt. Hon utförde även en liten läkarundersökning på mig på plats. Mycket skickligt.

Hur har folk tid att se på OS, mycket sänds väl dagtid? Jag förstår inte.
Sport är bara för dagdrönare.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag har introducerat din blogg för emigrerade svenskar. they all love it. var mäktigt stolt över att säga jag känner henne. de tror mig typ inte.

27 februari, 2006 22:17  
Anonymous Anonym said...

I love you

28 februari, 2006 11:52  

Skicka en kommentar

<< Home