måndag, februari 13, 2006

OS i Turin


Suck. Vintersport i radio, tv, tidningar i flera veckor. Jag är redan svårt uttråkad. På sporten säger de; vi har chans på åtta medaljer sammanlagt. Ja tjenare. Det är ju bara ljug, alla vet ju att vi kommer få högst två och de kommer vara brons. Och möjligen ett silver till Anja Pärsson om hon har turbyxorna på. Det snackas som vanligt löjligt mycket om hurvida Peter Forsberg och alla andra stars ska komma till OS, vad de håller på, alla vet ju de facto att ishockey inte varit spännande sedan 94.
Ishockey är så 90.

Den enda idrottsmannen av intresse i hela Turin är etiopiern Robel Teklamariam. Han har kört två lopp sedan 1997. Go Robel.

Nu faller jag i koma. Väck mig när OS är över.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! Näe, våra föräldrar hålls lyckligt ovetande om våra bloggar. Vilket egentligen knappt spelar nån roll eftersom jag trots upprepade försök att lära mamma att ha en hotmailadress inte kommit längre än till att hon varje gång glatt skriver sitt namn i webläsarens adressfält... ;-)

Roligt att du hittat dit i alla fall. I framtiden har jag planen att min blogg ska bli mer som din, lite anekdotisk och med små teman, men just nu har det varit tvunget att göra den till en liten relationsakut. Bättre tider kommer. :-)

K borde också blogga, det har du rätt i! (Vi vet ju att du läser här - lystring!)

Brodern bloggar inte vad jag vet, han är mer papperstypen än den digitala sorten. :-(

13 februari, 2006 18:03  

Skicka en kommentar

<< Home