onsdag, februari 08, 2006

filmtajm






Här är lite olika hunkar. Jag ser shitloads av filmer, jag kan inte komma på nåt annat att göra nuförtiden. Det är ett utmärkt sätt att slå ihjäl tiden fram till påska. Så, det enda jag inte sett men tänkt se är Brokebackmountain. Jag fick den så utförligt och detaljerat beskriven för mig att det känns som jag sett den. Heath Ledger är het het het. Vilken smaskig röst han har den mannen. Jake Gyllenhaal gillar jag inte, jag tycker att Ryan Philippe borde fått Jakes roll som den andre cowboysaren. Ryan borde få alla roller som Leonardo di Caprio inte får längre. Om han är nån vidare skådis kan jag inte uttala mig om, det han är bra på är att ha ett känsligt uttryck i ansiktet. Jag är svag för känsliga uttryck.

Walk in line såg jag i lördags. Åh Joaquin, han klär verkligen i harmynt. Och han sjunger jättefint också. Jag är inte så nere med Johnny, men jag satt och stampade takten filmen igenom som en annan 40-talist. När jag kom hem berättade jag om filmen för min Landlord och han ba: Jag var på en spelning med Johnny Cash på Öland en gång. What, har han varit på Öland, det måste vara som när Frank Sinatra var i Mjölby, eller var det Finspång?

Min landlord stoltserar med att vara rena rama gaymagneten i schlagerkretsar. Om han var gay, förklarade han för mig i helgen, skulle han leva i en fluffy våning på Standvägen med en kille som heter Niklas K. De skulle ha varsin Posche och vara jätterika. Varför skulle ni vara jätterika bara för att ni var gay? sa jag. Han tänkte jättelänge och sa; Jo men vi skulle inte hålla på och köpa en massa hushållsgrejer och sånt som min fru gör hela tiden. OKEJ. Detta var dagen då han gick från att vara landlord till att bli Gaylord.

4 Comments:

Blogger joelh said...

hahaa. det är ju jätteroligt att du kallar filmen "walk in line". ok, jag förstår att det inte är medvetet utan en felskrivning, men väldigt roligt blir det. som att det är en film om att stå i matkön i mellanstadiet. eller att gå på klassutflykt eller nåt. inte att liksom "walk the line" på ett extremt tufft johnnycash-vis.

trevligt blogg, förresten.

08 februari, 2006 23:37  
Anonymous Anonym said...

nä men jag trodde att den hette så hela tiden... är inte så nere med johnny som sagt och nu kan jag ju inte ändra när du påpekat det. Vadå, stå i kö är väl också tufft?

09 februari, 2006 11:34  
Anonymous Anonym said...

Och du, jag är faktiskt 31. Inte tjugi.

09 februari, 2006 13:11  
Blogger joelh said...

shit. man säger saker och så får folk höra. men det där med åldern var väl en komplimang? (eller gäller sånt bara utseende?) är på en plats där det finns 4000 kyrkliga, men alldeles för få bussar. stå i kö innebär att man får ta taxi och betala själv. hur kul är det, och hur löser världens kyrkoledare problemet? to be continued....

15 februari, 2006 04:01  

Skicka en kommentar

<< Home