onsdag, januari 25, 2006

Evil nature

Hade värsta nightmaren. Jag och min lilla systerdotter var ute och gick i snön, hon sprang lite före mig. Det var mycket snö, jag tog ett steg ut och sjönk igenom snön. Slukades helt, drunknade i snö. Efter tre meter nådde jag marken. Mina rop kvävdes av snön omkring mig, det fanns ingenstans att få fäste för att ta mig upp. Jag kunde inte höra min systerdotter, hade hon också sjunkit? Det var alldeles tyst. Jag såg upp mot himlen genom hålet jag sjunkit ned. Det började snöa.

Vaknade i fullständig panik. Jag satte mig upp i sängen så där överdrivet dramatiskt som de alltid gör i filmer. Sen somnade jag om.

Och fortsatte drömma. Jag stod i ett fönster i Äppelviken och såg ut. Snön började smälta. Åh vår, tänkte jag lycklig. Men under snön var det fullt av gula löv. När snön helt smält bort såg jag att det var höst under snötäcket. Det började blåsa höstvindar i trädens kronor. Posten landade med en svag duns i hallen. Jag kollade igenom den förstött, jag hade fått ellos höstkatalog. What? Då förstod jag. Naturen hade valt att hoppa över våren och sommaren i år och gått direkt in på hösten. Onda natur. Hade Horace varit brevbärare i drömmen hade det varit den ultimata mardrömmen. Eller om jag varit tvungen att bära kläder från ellos hela livet ut för annars skulle min mamma dö.

Vädret är något jag verkar tänka mycket på numera. Det måste vara åldern. Shit vad jag retar mig på VäderTone, tror hon att hon är het eller? Varför ska hon hålla på och röra sig hela tiden, varför kan hon inte bara stå still och leverera vädret som en normal svtmetrolog? Väder är faktiskt allvarligt i sverige, res hem till norge och rör dig i deras teve istället.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tone är hetast!

07 april, 2006 23:51  

Skicka en kommentar

<< Home