tisdag, januari 24, 2006

Hemhjälp

Varför säger killar; " Kattis är sjuk så jag måste börja hjälpa till lite mer hemma nu." Vadå hjälpa till? Hemma där man bor, hur kan man hjälpa till hemma hos sig själv? Den ekvationen får jag inte ihop riktigt. Precis som att man hjälper till varje gång man gör nåt tråkigt hemma liksom. Precis som det normala läget är att inte göra nåt. Bara kolla sporten. Precis som om man själv ba': " Nä du gubben, nu måste jag till jobbet och hjälpa till igen. Gu va jobbigt alltså." Så säger man aldrig. Man bara gör det.

Ibland hör jag samma killar säga; " Jag ska vara barnvakt ikväll."
Och jag ba': " Meh, skärp dig. Hur kan du vara barnvakt åt ditt eget barn du grottbjörnsman?" Och pappan ba';" Ugh,ugh." Typ.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Busted

25 januari, 2006 15:20  
Anonymous Anonym said...

Reverant, nä jag menade inte dig. Du är en fin far och make.

25 januari, 2006 21:03  

Skicka en kommentar

<< Home