onsdag, januari 18, 2006

tråko fulo trötto värdo

Ameh vad i.... snöar det nu eller? Det var ju vår precis, jag hörde ju en fågel pipa igår, vad trött jag blir.

Januari är sucks bigtime. Man når sin peak i fulhet, värdelöshet, tråkigahelghet. I fredags exemepelvis, satt jag & mattias på mitt bästa café i tre timmar och läste tidningar utan att prata med varandra. Vi orkade liksom inte. Sen gick vi hem. Det är är januaris fel.

Jag anser att staten borde subventionera charterresor åt medborgarna som de fick ta ut när som helst mellan november och maj. För däremellan är det ju bara skit alltihopa. Förutom julen då, den är fin. Och därimellan kommer påska och det är ju också kul, iallafall om man reser till Rom eller Paris. Eller Barcelona. Eller Lissabon. Eller till..Göteborg.

Konstigt att jag skriver något så här väderbaserat banalt, mitt humör är vanligtvis oberoende av väder. Tror jag. Jag tar tillbaka allt. Och det var inte tråkigt på caféet, det var trevligt. Och vad kul det ska bli i Göteborg i påsk sen då.

Nu ska jag gå och äta lite smör tror jag.