lördag, januari 21, 2006

Oh. My. God.

Var på middag hos min minsta vän igår. Vi monterade lampor från Ikea i hennes första lya. Lilla vännen bjöd på makaroner och mamma scan. Sötnos.

Med på middagen var även två Slitzbrudar som är kompisar till Lilla vännen. Eller ja, brudar och brudar, de var väl knappt fyllda tjugo. Pyttesmå, mer som Slitzbarn. De talade om Restalyne i läpparna, den platinablonda var mycket missnöjd med sin senaste insprutning. Ja asså, här i Stockholm är de så himla kass, förklarade hon med sin svullna överläpp. Hon måste dra till Malmö och få läpparna gjorda ordentligt. Slitzbarnen berättade om olika plåtningar de gjort för herrtidningar, om hur snäll Bingo Rimér är och om barturnén de just ska åka på. Överallt i hela Stockholm där Slitzbarnen går blir de bjudna på allt de vill ha, berättade de. Kändisgubbarna är värsta snälla söta mot dem. (No shit?)

Mina ögon var stora som pingisbollar. Jag fick stänga hakan med handen när jag lyssnade på dem. De är ju barn! Tonåringar, de har väl just slutat leka med Barbie? Finns det ingen lag som förbjuder sånt här? Kan inte statsministern utfärda ett besöksförbud för Bingo som träder i kraft med omedelbar verkan som gör att han inte får närma sig någon blond tjej som inte fyllt 25 med sin solkiga kameralins?
Nu ska de flytta till Stockholm, Slitzbarnen. De har så mycket bra kontakter här, Bingo, Peter Siepen ja alla möjliga bra killar.

NEJ NEJ NEJ. Gör inte det. Please, stanna i Göteborg och jobba på nåt café, bli ihop med en snäll, vanlig göteborgskille i seglarjacka och Aqua Limonetröja som heter Micke. Flytta inte hit och skriv på nåt kontrakt med Brinkenstjärna. Snälla. Gör inte det.

Jag vill inte gå in på utvikningsfrågan. En annan dag kanske, men inte idag. Jag vill heller inte vara nedlåtande mot tjejer som rör sig i de här kretsarna. Särskilt inte mot småtjejer. Jag vet bara att det knöt sig magen på mig när jag träffade dem. Slitzbarnen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

C gav mig adressen. Grym blog baby. Ser fram emot framtida läsning. Kram

24 januari, 2006 17:54  
Anonymous Anonym said...

Ippa mippa, känner vi varann? Namnet känns inte bekant men ok, kram då.

24 januari, 2006 18:40  

Skicka en kommentar

<< Home