fredag, januari 20, 2006

Superfredag

Ok, femtio spänn kvar till lön. I morse åt jag gröt och vatten. Jag är en statare och statare äter sånt.Gröt mättar bra under hela dagen.Helt seriöst åt jag det, mjölken var slut och jag kunde liksom inte låta gröten förfaras.Torrgröt är disgusting. När Malin var en fattig student bjöd hon ofta på gröt och knäckebröd till middag. En gång när jag var där fanns det väldigt lite gröt. Gode Gud låt gröten växa i våra munnar, sa hon och kastade en blick mot skyn samtidigt som hon lastade in en sked gröt.

Blä.

Vad ska jag göra för roligt för för alla mina pengar nurå? Köpa skitmånga tomteklubbor? Ett paket fil & musli kanske, det blir väl ungefär femtio kr. Köpa frimärken till Alfreds present? Ett meal på mcdonalds, nä det räcker inte. En guldtopp på secondhand som jag sedan går ut i på lördan för att snika mig igenom hela kvällen genom att bjuda ut mig så att jag blir bjuden på allt? Är det bra? Slattar? Det är väl ungefär samma sak som när man köper själv eller?

Nä. Jag är för gammal.

Det får bli dvd. The way we were kostar 29 kr och man får ha den i 7 dagar. Då har jag 21 kr kvar till mat.

Perfekt. Kan inte tänka mig ett bättre helgupplägg för en statare.

2 Comments:

Blogger Helena said...

Åh, tomteklubbor... de röda... mmmmmm...

20 januari, 2006 20:32  
Anonymous Anonym said...

Jag vet! De svarta är också jättefina. Vad glad jag är att du lever.

21 januari, 2006 15:03  

Skicka en kommentar

<< Home