torsdag, februari 16, 2006

Lovestory


För ett år sedan parade jag ihop min barndomsvän Rakel med min bästa vän Mattias Wrelo. Nu har det burit frukt.

De ska ha barn!

De ringer mig när de sitter med graviditetstestet i handen (nästan). De är upprymda och glada och har just ringt sina föräldrar. Jag blir helt yr och glad av beskedet, jag måste sätta mig ner på en stol. Ibland är det som att livet skämtar en aprillo, säger jag till Mattias. Ja, precis så är det säger han. Vi skrattar.

Babyn var inte helt planerad. Rakel bor och arbetar utomlands. Hon och blivande pappan ses bara på helgerna. Till våren flyttar hon hem.

Nu har jag vetat det ett tag och hunnit resa mig från stolen, men jag blir fortfarande helt pirrig när jag tänker på det. Det känns liksom som att jag ska få ett syskon. Eller nej, kanske inte ett syskon men jag känner mig delaktig. Jag ska bli gudmor! I och för sig utsåg jag mig själv redan innan de var gravida, men nu har jag fått frågan på riktigt. Jag är övertygad om att jag kommer bli den bästa Godmothern ever. Som en Don Corleone i kvinnlig form. Hård men rättvis.

Pappan och jag tror på en dotter. Mamman på en son.
Det kommer bli det finaste barnet av alla.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis!

16 februari, 2006 12:12  
Anonymous Anonym said...

tacktack

16 februari, 2006 12:31  

Skicka en kommentar

<< Home