torsdag, mars 02, 2006

El maco junior tack

Man vet att någonting är väldigt fel när personalen på McDonald´s vet i förväg vad man vill beställa. Detta beror inte på att de har någon som helst synsk fömåga, utan grundar sig helt på besöksfrekvens.

Åker hem vid nio-tiotiden med små hål av hunger i magsäcken. Jag rusar in i en livsmedelsbutik för att hinna handla innan de stänger, sen kommer jag på att jag inte kan vänta med att äta tills jag kommer hem. Måste ha mat nu nu nu annars dör jag. Så det blir Mcdonalds. Varje kväll.

Sitter i fönstret, alltid i fönstret, äter en trött hamburgare med mjölk till bland andra dysfunktionella. Farbröder som luktar illa. Exakt när slutade de sköta sin hygien? Inser ju att det har med psykisk ohälsa att göra, men alla kan väl inte vara psykiskt sjuka eller? En del slutade nog bara tvätta sig en dag. That´s it liksom, de tappade gnistan och slängde tvålen.

När jag är på Mcdonalds så känner jag att jag också vill sluta tvätta mig. Slänga deon. Som en tyst protest emot hur ofräscht hela det amerikanska livsstilskonceptet är.

Mcd är ren och skär ondska. Ångest. Ändå kommer jag sitta där i deras fönster om några timmar, bland alla farbröderna, och stirra stint in i lägenheten mitt emot där den lilla tjejen just flyttat in samtidigt som jag äter nåt äckligt brunt med lök och ost. Hon börjar få det riktigt fint hemma nu, lilla tjejen.