tisdag, december 26, 2006

En man som jag

Så trevligt med västkustjul. Man kollar film, man går runt ön, man är rastlös, man är med barna. Och. Man pysslar med sina teknikgrejor. Fick enbart teknik av tomten. Jag är en sån kille. Yo.

Lillebarnet sjunger Så länge skutan kan gå, hon kan hela texten. Det är rörande på någe vis.

Såg många par under julrean, typ kära, det var trevligt. Känns som att monogami är modernt igen. Under en period tänkte jag att polygami är den ultimata samlevnadsformen, tänkte mig ett giftemål med Landlord & Cari. Men nu, nu verkar inte ens SSU driva frågan, så jag har ändrat mig.

Det är en rasande tur att du lever, min vän
och kan valsa omkring uti Havanna!
Om pengarna tagit slut, gå till sjöss om igen
med karibiens passadvind kring pannan
Klara jobbet med glans, gå iland någonstans
Ta en kyss eller två i en yrande dans!

Är det inte detta allting handlar om så säg? Evert sammanfattar det så himla fint, livet. Vara glad, gå till sjöss, få en köss i Karibien.

Det är allt denna man vill.