onsdag, december 20, 2006

Sunset beach


Det har ju blitt lite kallt. Mina kinder blir röda då. Igår kom en fabbro och sa att det snöade. Cari, Lilla E & jag satt och klistra julebrev. Lilla E sprang ut i snön i sin ungdomliga iver och hämtade in lite. Det var sött.

Ryktas på stan om att det är odyrt att åka till brasilien. Kanske borde åka. Typ jan-maj. Sen kan man komma hem och leva loppan igen. Leva loppan? 40-talisten i mig visar sitt fula tryne igen. Orkar inte med honom.

Ska läsa så mycket böcker i jul. Inte träffa nån, bara läsa. Kanske gå en promenad runt huset med farmor. Hon orkar inte gå så långt these days. Inte jag heller. Och sova. Gosh vad jag ska sova. Somnar så fort jag sätter mig ner på kvällarna. Det måste betyda nånting. Typ trötthet. Eller diabetes. Jag är så törstig hela tiden också. Jag hade diabetes för nåt år sen tror jag, var lika törstig då. Det gick över sen. Blev väl frisk eller nåt.