torsdag, mars 01, 2007

Blå, blå är kärleken

Är förtjust i olika nyanser av blått just nu. Kornblå, midnattsblå, duvblå, himmelsblå. Jag ångrar att jag inte fick blå ögon, det hade då varit mer effektfullt att bära blått. Typ svart, blankt indianhår och supermegablue ögon. Daniel Craig har förunderligt blå ögon. Fint med ögon som skiftar färg med ljuset. Och som har en svart ring runt iris. Iris är ett fint namn. Hade velat heta det om jag haft svart hår och the bluest eyes in Texas. Jag hade varit gift med en tysk greve då.

Köpte helt nyligen en blå klänning. Jag använder den nu till dans i hemmet. Dans med många snurrar och svepande handrörelser. Man kan tro att den är American apparel, min favvo, men den är swedish myrorna.

Till sommaren ska jag dansa med James Bond i den klänningen.